O suicidio na Primavera

Nom deixa de ser curioso que o tema do que quero falar hoje sexa um deses que está presente na mente de case todos, e dos que nom fala case ninguém. Ao longo da literatura, entre novelistas e poetas, o suicidio está exposto como soluciom ou melhor dito, como resoluciom a um cúmulo de circunstancias pessoales e sociais. Por ponher algúm ejemplo lembro ao Cibram, declarando ante o juiz, na que sexa quizáis a melhor novela escrita en lingua galega, na Esmorga de Blanco Amor, e como decide tomar o caminho do suicidio polo que aparentemente puidera ser uma parvada para os que nom queiram mergulha-se na novela. Por outra parte, e por citar a alguem conhecido, lembro a Samsom. Esta personagem com responsabilidades políticas, foi juiz de Israel, quiso suicidar-se movendo as columnas que sostinham o templo dos Filisteos. Moitos exegetas prefirem dicer que foi um sacrificio pessoal, pero cháme-se-lhe como queira, planificou a sua morte e os galegos cremos que a morte sempre quere ficar bem...


Som moitos os que venhem á nossa cabeça e que nom quixerom seguir vivindo:
Marylin Monroe, V. Van Gogh, Hemingway, Tchaikovsky ou Elvis, pero uma das maiores paradoxas é Violeta Parra. A cantautora chilena nom tivera uma infancia feliz. Pertencente a uma familia numerosa, Violeta nom gozaba de boa saúde, polo que as enfermidades ocupabam bo tempo da sua nenez. Com todo a sua vocaciom musical era moi forte e com poucos anos tocaba a guitarra e compunha cantigas. Ademáis da música, tinha dotes para a pintura e dedicába-se tamem á cerámica. Todo um cúmulo de cualidades que nom chegarom a ganhar o afecto dos chilenos sendo moito máis valorada noutros paises como França. Uma das cantigas fermosísimas que nos deixou e que moitos podemos tararear é a titulada: “Gracias a la vida”. Esa vida que segundo a sua letra deulhe os olhos, os ouvidos, o son e a palabra, os pes e o coraçom, o riso e o pranto. Esa vida chea tamem de injustizas levou a Violeta aos 49 anos a perder a esperanza nesa vida que lhe dera tanto. Que contradiçom, cantarlhe á vida e renunciar a viver.

Nom quixera rematar sem nomear a um dos grandes dramaturgos da geraçom do 27, Alejandro Rodríguez Alvarez. Premio Lope de Vega e Premio Nacional de literatura no mesmo ano de 1934, foi máis conhecido polo pseudónimo de Alejandro Casona. Cheo duma sensibilidade especial, natural de Besullo (Asturias), tem uma obra coa que disfrutei moitíssimo. Titúlase “Prohibido suicidarse en Primavera” no que se conta a construcciom dum centro chamado O Fogar do suicida, onde vai gente a suicidar-se e tenhem que fechala porque, ou nom podem facelo, ou encontram o amor da sua vida. Dim os expertos que moitos dos suicidios entre adolescentes som por tentativas a se autolexionar para chamar a atenciom. Nom sei se é por iso o por outra cousa so sei que na prevenciom pode estar a clave do éxito da maioría dos problemas que se incrementam na primavera. Em fim um tema tabú ao que a religiom nunca deu soluciom, máis bem condenou a propios e extranos. Com todo hai algúns que topam na Biblia um versinho que nom existe, afirmando que um dia lerom nela que os suicidas nom herdaram o Reino dos ceos. Por iso entendo a iniciativa de Casona coa sua obra de teatro, falando do que ninguem se atrevía em 1937, e prohibindo o suicidio em primavera, obra na que cada um pode atisbar a dor que é perder a vida.

Comentarios

Entradas populares de este blog

EXPOSICION DOS COLPORTORES

Passamento de Marcos Valcarcel no Natal 2010