O Atlas Histórico da Galiza

http://www.youtube.com/watch?v=BydgNhJWYIk


A editorial “Ediçoes de Galiza” que tem a sua sede en Sant Cugat del Vallès (Barcelona), vem de sacar a luz uma fermosa publicaciom de autoría de José Manuel Barbosa Álvares e José Manuel Gonçales Ribeira, que ja está nas livrarias. O Atlas Histórico da Galiza está motivado por dous nenos galegos de Entrimo, Ismael e Cristiam, que cando assistiam ás aulas do mestre Barbosa, nom acreditabam que a nossa historia, a dos galegos, poidese estar tam contaminada pola de Castela e tam mal contada polos historiadores. Estes nenos galegos, que agora ja som grandes, estabam cheios de curiosidade e líam nos livros moitos episodios da historia nos que tinham dúbidas razoaveis. Cando as dúbidas generarom conflictos, o mestre Barbosa prometeulhes fazer um Atlas da Historia da Galiza para eles, e a eles llo dedicou.
A elaboraciom do Atlas durou 8 anos, moitos meses de compresiom e asimilaciom e uma chea de documentaciom cuma biblografía que supera o centenar doutras publicacións. Nom fallam as referencias históricas aos feitos que se relatan e nimguem poderá dicer que som aluciacións dum reintegracionista resentido. Cada vez somos máis os que tivemos que aventurar-nos no fabuloso mundo da historia ao verificar que som poucos os historiadores que trabalham e investigam sem prejuizos.¿Hai tantos intereses que nom permitem relatar os acontecementos históricos da forma máis parecida a realidade no seu tempo?. Nom quero imaginar como lhe contarám aos nossos bisnetos a historia da lingua galega e o periplo da Norma Oficial.
Fazer um Atlas sem um soporte gráfico é coma um jardim sem flores. O mestre Barbosa soubo buscar com bó tino, ao estupendo disenhador gráfico e ilustrador e coautor Gonçales Ribeira. Se hai algo que sintes ao abrir o Atlas é que entra polos olhos e motiva a leitura dos textos explicativos ao ver representados em imagens de grande qualidade o percurso do nosso país desde a pre-história até a Idade Contemporanea. Quem pretenda abordar todos estes periodos em 163 páginas vai aviado, porem com 85 mapas e ilustracións é dabondo.
Desde o nascimento do Reino da Galiza no ano 411 e a expansão Sueva pola península até a situação linguística na época pré-romana, considerando a galeguidade de reis como Afonso VI, que case sempre pasou por castelhano nos livros de texto e de consulta nas Universidades, este Atlas é uma grande novidade e uma forte aposta por remexer os erros que nunca se deberom permitir. Como pasa em Portugal, que lhe contarom a historia ao revés e nom consideram importante a origem Galaica do Estado Português, sendo o único território herdeiro direto daquele Reino Suevo nascido da velha Gallaecia.
E por último, Castela:”Ca teve Galiza Reis antes do que Castela Leis”, reza un refram medieval galego, dedindo que a marginada Galiza foi sometida pola consolidazom do poder castelhano e a formaciom artificial do Reino da Espanha, ignorando e apagando os territórios nacionalitariamente diferentes.
Se despois de ler este artigo, alguem chega a conclusiom que o Atlas Histórico da Galiza nom deixa títere com cabeza, tem razom. O melhor é que está escrito num galego correcto e que dará moito para falar. So espero que os historiadores tenham argumentos de peso cos que cuestinar as afirmacións que se fam, ou mudem de rumbo duma vez por todas. Aos detractores ja ahí moito tempo que nom lhes fago caso.

Comentarios

Entradas populares de este blog

EXPOSICION DOS COLPORTORES

Passamento de Marcos Valcarcel no Natal 2010