A higiene mental: um valor descoidado.

Dentro da diversidade cultural e intelectual está o conjunto de pessoas que vivem en lugares outos e que nom som capaces de comtemplar a posibilidade de mirar de cando en vez a faciana dos demáis para compartir e aprender algo deles. Neste apartado estam algúns especialistas que trantam temas de vital importancia para todos e que nom chegam aos cidadáns debido á complejidade da terminología empregada ou distancia que imponhem eles mesmos sem máis razóns de peso. Entre eses temas fundamentais está o da higiene mental. Éste é um valor do que poucas pessoas falam e mesmo a procura da informaciom é difícil e está reservada a uns poucos. Tam só está comezando a introducir-se, sem abundar no contido como faremos hoje, em algúns libros de valores para a convivencia, e o que sorprende moito é que nom se estableza como um valor prioritario dada a importancia que supom ter uma mente sana.
Uma boa forma de comezar é dicer o que nom é a higiene mental:
· Alcanzar os propósitos que tes programados para a túa vida.
· Quererte moito a ti mesmo.
· Aceitar que as consecuencias venhem das actuacións propias.
· Estar ben contigo mesmo.

Cada día temos que ducharnos, lavar a cara, lavar as maos varias veces e manter uma higiene corporal co fim de manter um equilibrio no nosso corpo e evitar, ademáis do tufo, uma serie de enfermidades e patologías especificas. O mesmo acontece coa higiene mental. Se nom ejercemos este valor, corremos o risco de que na etapa psicoevolutiva, e dicer, no crecemento mental, poidamos sufrir graves enfermidades.
Segum F. Massó a higiene mental debe ser uma actividade diaria que so cada um pode realizar, e a boa posta em pratica tem o resultado positivo da preservaciom e conservaciom da saúde mental. Resulta paradóxico que por uma parte lhe concedamos moita importancia ao bo estado da nossa mente e que pola contra nom nos ocupemos en que medre sem atrancos e cos coidados axeitados. Cando vemos e sufrimos a traiciom das pessoas nas que tinhamos confianza, ou experimentamos que a valoraciom dos demáis nom é a que esperábamos, a nossa mente pom em funcionamento umas defensas que moitas veces podem ser perxudiciais no futuro se nom as sabemos canalizar e as mantemos no tempo. De aí que o perdom produza bos resultados e nos axude a superar traumas e amarguras.

Os hábitos de higiene da mente som por uma parte internos e céntran-se em pensar positivamente e em expresarnos emocionalmente. Como consecuencia teremos uma estabilidade e um equilibrio interior. Pero que é o que equilibramos e que nos referimos com es termo tam geral?. Négome a aceitar que o equilibrio é fazer cousas normais e ser normal. A procura da felicidade e da paz interior pasa por afrontar os erros e os problemas, aceitar as responsabilidades e atopar um senso a vida ( o que nos introduce num campo metafísico no que as pessoas som reacias a entrar).

Por outra parte existem os hábitos externos, no que as relacións humanas levam o peso. Queremos que nos escoitem e que passem tempo com nós, ainda que nom nos dem sempre a razom. Se temos um projecto importante, necesitamos compartilo cos nossos e obrar em consecuencia. Cada vez que um adolescente entra num chat, corre o risco de querer expresar os seus sentimentos e que algum espabilado queira burlar-se del. Quizáis sexa a maior ofensa ou contaminaciom mental que uma pessoa, em desenvolvemento, poida sufrir.

Debemos evitar os pensamentos negativos e narcisistas. Existem pessoas que por trastornos bipolares precisam ser alabados, ainda que hai que diferencialos dos que querem ser famosos ou tenhem afam de protagonismo. Estas pessoas som altamente perigosas e podem chegar a fazer calquera cousa por conseguir o seu propósito. Calumniam, mintem e difaman e poucos acreditam que iso acontece, porque actúam baixo um manto de pureza que so cae co tempo.

O valor da higiene mental é tam grande como o Universo e a falha deste valor súfreno moito máis os homes que as mulheres. Hoxe que está case todo ao 50% e que algúns pensamos debera estar ao 100% ao 30% ou ao 80% segum fose preciso, exceptuando os dereitos que tenhem que ser os mesmos para todos, tenho que destacar que segum o meu criterio, as mulheres gozam duma sensibilidade especial para sentir e expresar as emocións. Chegados a este punto hai que dicer que se entendemos as nossas emocións e as aceitamos como uma conducta inteligente, faborecerá á higiene da nossa mente e o afianzamento da personalidade.

Finalmente hai que destacar que a pesar da tendencia natural do EGO a ser autosuficiente a realidade é que cada um pasa por uma dependencia de alguem em quem confiamos ou polo menos de quem nos escoita e nos fai a catarse. A través da Biblia, a Palabra de Deus, descubrimos que se nos dim cousas como “…maldito o home que confía no home..” e por outra parte que a confianza em Deus produce em nós uma mente renovada coa que temos felicidade, paz e sentido nesta vida. Quem confunda estas frases cuma relixiom, sexa cal sexa, debera rexeitar a contaminaciom que se nos impuxo e ocupar-se no hábito diario duma boa higiene mental como valor pessoal e social.

Comentarios

Entradas populares de este blog

EXPOSICION DOS COLPORTORES

Passamento de Marcos Valcarcel no Natal 2010